İLKSAN SEÇİMLERİ YAPILDI


Oyların 55 tanesini alan Adnan YALÇIN rakibi Ercan ÖÇAL’ ı 2 oy farkla geçerek Eğirdir’ in İLKSAN temsilcisi oldu.
            28 Nisan 2012 Cumartesi günü Eğirdir Lisesi’nde yapılan seçimlerin galibi Adnan YALÇIN oldu.  143 seçmenden 108 tanesinin oy kullandığı seçimler başa baş gerçekleşti.  Oyların 55 tanesini alan Adnan YALÇIN rakibi Ercan ÖÇAL’ ı 2 oy farkla geçerek Eğirdir’ in İLKSAN temsilcisi oldu.
            Eğitim-Bir-Sen’ in desteğiyle yola çıkan Adnan YALÇIN’ a karşı blok halde desteklenen Ercan ÖÇAL  seçimde başarılı olamadı.
İLKSAN SEÇİMLERİNDE ZAFER EĞİTİM-BİR-SEN’ İN OLDU
Türkiye genelinde aynı gün ve aynı zaman diliminde gerçekleşen seçimlerin Isparta ayağında Eğitim-Bir-Sen’ in gücü etkili bir biçimde göze çarpıyor. Merkez ilçe dahil 14 ilçenin 12 tanesinde zafer Eğitim-Bir-Sen’ in oldu. Eğirdir dahil tüm ilçelerde seçim sonucuna dair tablo şöyle:
            Merkez 1        : EBS ( Eğitim-Bir-Sen )
Merkez 2        : EBS
Aksu                : EBS
Atabey            : EBS
Eğirdir             : EBS
Gelendost       : EBS
Gönen             : EBS
Keçiborlu        : EBS
Senirkent        : TES ( Türk Eğitim Sen )
Sütçüler          : EBS
Şarkikaraağaç : TES
Uluborlu          : EBS
Yalvaç             : EBS
Yenişarbademli: EBS

SEÇİMDE SÜKUNET VE SAĞDUYU HAKİMDİ
Gayet  mücadeleli biçimde devam eden  seçimde karşılıklı hoşgörü ve sağduyu hakimdi. Eğirdir milli eğitim camiası bu tablo ile değerine değer kattı.
 TES’ e  ŞUBE DESTEĞİ YETMEDİ
Eğitim-Bir-Sen’ in desteklediği Adnan YALÇIN okul ziyaretlerini Eğirdir Yönetim Kurulu üyeleri ile gerçekleştirdi. Türk Eğitim Sen’ in desteklediği Ercan ÖÇAL’ ın okul ziyaretlerinde Türkiye Kamu Sen Isparta İl Temsilcisi Ali BALABAN’da bulunmasına rağmen istenilen sonuç alınamadı.
TES’ in MAKUS TALİHİ DEĞİŞMEDİ
4 yıl önce yapılan seçimler de başa baş neticelenmiş ve Türk Eğitim Sen desteklediği adayla mutlu sona ulaşamamıştı. O dönem Eğitim-Bir-Sen’ in desteklediği aday Hüseyin ARSLAN  48 oy ile mutlu sona ulaşırken Türk Eğitim Sen’ in desteklediği aday Erdal DEMİRALAY  44  oyda kalmıştı. Bağımsız aday Ramazan YÜCEER’ in de 8 oy aldığı seçimde zafer yine  Eğitim-Bir-Sen’ in olmuştu.
Bu kez hataya düşülmedi TES tek aday üzerinden blok olarak Ercan ÖÇAL’ a destek buldu ve oylar bölünmedi ama netice yine değişmedi.  
SEÇİME KATILIM YÜKSEK DÜZEYDE İDİ
Günlerden cumartesi olmasına ve seçmenlerin büyük bir kısmının Isparta’ da ikamet etmesine rağmen seçime katılımın düzeyi yüksekti. 143 seçmenin 108 tanesi oy kullanarak demokratik sürece olumlu katkı sağladı.
BUNDAN SONRA NE OLACAK
İLKSAN’ a dair bundan sonraki süreç şöyle devam edecek. Seçimin en önemli ayağı olan ilçe temsilcisi seçimleri tamamlandı. İlçelerinde temsilci olarak seçilenler haziran ayında bir araya gelerek 4 yıl boyunca Isparta’ yı temsil edecek olan 2 delegeyi kendi aralarında yapacakları seçimle belirleyecek. İLKSAN genel kurulu’ nda yapılacak çalışmalarda Isparta’ yı 2 adet delege temsil edecek. Isparta seçimlerinin galibi olan Eğitim-Bir-Sen desteklediği adaylardan 2 tanesini Ankara’ ya gönderecek.
ADNAN YALÇIN GAYET MUTLU İDİ
Seçim sonunda görüşlerine başvurduğumuz Adnan YALÇIN şunları söyledi: “ Seçim çalışmaları boyunca beni yalnız bırakmayan ve süreci titizlikle takip eden Eğitim-Bir-Sen Eğirdir Yönetim Kurulu üyelerine ayrı ayrı şükranlarımı sunuyorum. Cumartesi günü olmasına rağmen oy hakkını kullanmak üzere vazifesini eda eden seçmenlerimize teşekkür ediyorum. Oylarını şahsıma vererek teveccühlerini gösteren meslektaşlarımın hürmetle ellerinden sıkıyorum. Hiç üşenmeden Isparta’ dan gelerek bu zorlu süreçten alnımızın akıyla çıkmamızı sağlayan kardeşlerime , arkadaşlarıma ayrıca teşekkür ediyorum.  Üzerimize yüklenen bu vazifeyi alnımızın akı ile ifa edeceğimden kimsenin şüphesi olmasın. Bana oy vermeyen meslektaşlarımın kaygılarını tekrar değerlendireceğim. Camiamız adına en ala temsiliyet vazifesini yapacağım. İLKSAN’ ın mevcut yapısı hakkında bütün İLKSAN üyelerini doğru bilgilerle donatacağım. Bu batak yapının muhtevasını tüm çıplaklığı ile gözler önüne sereceğim. Saygılarımla.. “ dedi.
Seçimler sonrası ise her iki adayları Yazla Mahallesinde bulunan Bizim Bahçe’de bir araya getiren Hür Haber adaylarla ve İlçe Temsilcileri ile bu fotoğrafı yakaladı.






Yorumlar

  1. İLKSAN’I KAPATMA UMUDU
    BAŞKA BAHARA KALDI.
    İLKSAN delege seçimleri, Van ili hariç, 80 il ve tüm ilçe merkezlerinde yapıldı. Isparta’da Şarkikaraağaç ve Senirkent ilçeleri dışında Türk Eğitim Sen adayları kaybetse de ülke genelinde İLKSAN üyeleri yine Türk Eğitim-Sen delege adaylarına büyük destek verdiler. Aşağıda verilen tabloda görüleceği üzere Türk Eğitim-Sen üyesi delegeler 43 ilde seçimleri açık ara kazanmıştır. 11 İlde Eğitim Bir Sen, 10 ilde ise Eğitim Sen delegeleri kazanmıştır. 17 İlde ise sonuçlar sendikaların uzlaşmasına göre belirlenecektir.
    Bu sonuçlara göre, Türk Eğitim-Sen İLKSAN delegelerinin şu an için 120’ sini, Eğitim Bir Sen 28’ini, Eğitim Sen ise 29’unu almış görünmektedir. Geriye kalan 17 ildeki 45 delege ile sendikalar arasındaki uzlaşmaya göre belirlenecektir. Ancak, Türk Eğitim-Sen kazandığı 120 delege ile şimdiden çoğunluğu sağlamış durumdadır. Bu sonuçlara göre Eğitim Bir Sen’in İLKSAN’ı kapatma hayali bir başka bahara kaldı. İLKSAN seçimlerinin sonuçlarını çok iyi değerlendirmek gerekmektedir. İLKSAN’ da yalanla, iftira ile bir sonuç alınamayacağını, bilhassa bir sendika görmelidir.
    Mahalli Basınımızda Türk Eğitim-Sen’e ve şahsıma sataşanlar, Eğirdir deki sonuçlara göre “.. blok halinde desteklenen Türk Eğitim Sen yine sevinemedi” açıklaması birilerinin başarısızlığını örtme telaşıdır. Çünkü bu iş sendikal anlamda değerlendirilecekse 221 üyesi olan Eğitim Bir Sen’ in 130 üyemizin olduğu Eğirdir’de 53 e karşı 55 oyla seçim kazanması zafer değildir.
    Önemli olan Türkiye genelinde yapılan delege seçimlerini kazanmaktır. Üye sayıları bizden fazla olduğu halde Türk Eğitim-Sen’in bu başarısını hazmedemeyenler, kendilerini genel yetkili ilan edenler; baskıyla, değişik vaadlerle üye kaydedenler aslında kimin yetkili, kimin etkili olduğunu bu seçimlerle görmüş olmalılardır. Zafer naraları atmak, İlksan’ı kapatmayı düşünmek yerine, çözüm üretmesi gerekenler başlarını iki elinin arasına alıp düşünmeleri gerekir. Sonuçlar bir kez daha Türk Eğitim-Sen’i haklı çıkarmıştır. İlksan emin ellerdedir. Laf ebeliği yapmak yerine tabloyu iyi değerlendirip ona göre konuşmak gerekir.
    Türk Eğitim-Sen teşkilatları ne kadar ciddi sendikacılık yaptıklarını, eğitim çalışanlarının, ne kadar güvenini sağladıklarını bir kere daha dost, düşman her kese göstermiştir. Türk Eğitim-Sen olarak, tüm yöneticilerimize, üyelerimize, üyemiz olsun, olmasın bize güvenen ve destek veren tüm eğitim çalışanlarına yürekten teşekkür ediyoruz.
    Ali BALABAN
    TÜRK EĞİTİM-SEN
    ISPARTA ŞUBE BAŞKANI

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kurtlar Vadisinin Hamide Ana’sı Eğirdir’de…

Kim Bu Arif Hoca?...

Hakim, Savcı ve Komutana Duygusal ve Güzel Veda...