Bağlar İlköğretim Okulu’nda Yıl Sonu Gösterisi Yapıldı… Geceye Velilerin ilgisi ve öğrencilerin başarısı damga vurdu…









Bağlar İlköğretim Okulu’nda Yıl Sonu Gösterisi Yapıldı…
Geceye Velilerin ilgisi ve öğrencilerin başarısı damga vurdu…


            Sunuculuğunu Türkçe öğretmeni Hilal Dolu’nun yaptığı yılsonu etkinlikleri Ulu Önder Atatürk ve ebediyete intikal etmiş aziz şehitlerimiz için saygı duruşunun ardından İstiklal Marşımızın söylenilmesi ile başladı.
Bağlar İlköğretim Okulu 2011/2012 Eğitim ve Öğretim Yılı Yıl sonu gecesi programı düzenledi. Geceye İlçe Milli Eğitim Müdürü Yılmaz  BOZTOPRAK ve veliler katıldı.
Okulun çok amaçlı salonunda yapılan program Cuma günü saat 20.00’de başladı. Sunuculuğunu Türkçe Öğretmeni Hilal DOLU’nun yaptığı Program saygı duruşu ve İstiklal Marşımızın hep bir ağızdan söylenmesi  ile start aldı. Ana sınıfı öğrencilerinin Kafkas Oyunu ile başlayan gösteriler, 5/A sınıfının Yedi Bölge Halk Oyunlarıyla son buldu. Velilerin büyük ilgi gösterdiği programda  eğitimlerinin mükemmelliğini gösterilerine yansıtan öğrenciler, katılımcılar ve velilerden büyük alkış aldı. Programı başından sonuna kadar izleyen İlçe Milli Eğitim Müdürü Yılmaz BOZTOPRAK, Okul Müdürü Hasan CEYLAN başta olmak üzere tüm öğretmenleri tebrik ederek, başarılarının devamını diledi. Programın başında bir konuşma yapan Okul Müdürü Hasan CEYLAN;            
Şunları söyledi: “2011-2012 Eğitim Öğretim yılı sene sonu okul gecemize hepiniz hoş geldiniz. Eğitim doğumdan önce başlar, basamak basamak ölünceye kadar devam eder. İyi eğitim almış gençlik; ailelerimizin, devletimizin, milletlerimizin ve bütün insanlığın gelecek sigortasıdır. Eğitimin kaliteli ve verimli olabilmesi için okulumuza gelen devlet imkanlarını, mahalli ve toplum imkanlarıyla desteklememiz gerekmektedir.
            Okul olarak öğrencilerimizin başarılarının arttırılması ve sosyal birer birey olarak iyi vatandaş, iyi insan, iyi üretici, iyi tüketici ve öğrendiğini yorumlayabilen bireyler olabilmesi için gereken çabayı gösterdiğimiz kanısındayım. Öğrencilerimiz desteklendiğinde başarıyı yakaladıklarını görüyoruz. Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk; “Eğitimdir ki bir milleti ya hür bağımsız, şanlı ve yüksek bir topluluk halinde yaşatır ya da milleti esaret ve sefalete terk eder.” demektedir. O nedenledir ki eğitim bir toplumun geleceğinin şekillendirilmesidir. Güvenli bir gelecek için çocuklarımızın eğitimine önem vermeliyiz. Öğrencilerimizin sosyal etkinliklere katılmaları için teşvik edilmeleri gerekmektedir. Biz de okul olarak öğrencilerimizin soysal etkinliklere katılımları için imkanlarımız ölçüsünde destek olmaya çalışıyoruz. Çocuklarımıza bırakacağımız en önemli miras onlara verdiğimiz güzel bir eğitimdir. İyi eğitim verdiğimiz çocuklarımız kendi geleceklerini şekillendirmede en güzelini yapacaklardır. Eğitim sadece okulda olmayıp evde, sokakta ve hayatın her alanında takip edilip desteklenmelidir. İnsan başarılı olmak için daima kendisini geliştirmeye, yenilemeye çalışmalıdır. Çocuklarımıza vereceğimiz eğitim tarihimiz, kültürümüz ve milli değerlerimiz kaynaklı olursa geleceğe doğru emin adımlarla yürüyebiliriz.

            Bu yıl okulumuz öğrencileri halk oyunlarında olsun, spor turnuvalarında olsun, deneme sınavlarında, okul içi ve dışı sosyal ve kültürel faaliyetlerde büyük başarılar elde etmişlerdir.

            Okulumuzla ilgili geçen yıl yapmayı planladığımız; çatımızın değişmesi, kaloriferimizin yenilenmesi, lavabo ve tuvaletlerin yeniden yapılması, elektrik ve su tesisatlarının yenilenmesi, içinde bulunduğumuz salonun boya ve aydınlatmasının yenilenmesi, oturmakta olduğumuz 150 plastik sandalye alımı gerçekleştirilmiştir. En önemlisi kış dönemi musluklarımızdan sıcak sularımız akmıştır. Ana sınıfı, kamera sistemi, ses sistemi, sosyal etkinlikler, il ve ilçe çapı yarışmalar ve etütlerimizle ilgili yenileşme ve iyileştirmeler sağlanmıştır. Okuldaki kadromuzla birlikte eğitim kalitemizi daha ilerilere götürme azim ve gayretiyle çalışmalarımıza devam ediyoruz.

            Saygıdeğer misafirler bu gecenin hazırlanmasında emeği geçen bütün öğretmenlerimize, velilerimize, öğrencilerimize, hizmetlilerimize teşekkür ederim. İyi seyirler dilerim.” Dedi.

            Açılış konuşmasının ardından öğretmenleri ile birlikte öğrencilerin hazırladıkları gösteriler başladı. İlk olarak sahneye Kafkas oyunu ile ana sınıfı öğrencileri geldi. Minikler oyunlarını büyük başarı ile sergilediler. Ardından birinci sınıf öğrencilerinin Masal rondu ve ana sınıfı öğrencilerin Arı rondunu misafirler keyifle izlediler. İkinci sınıf öğrencilerinin Ispanaklı yumurta oyununda misafirlerin yüzlerini gülümseten sahneler yaşandı. Birinci sınıf öğretmeni Mustafa Turgut’un öğrencileri ile birlikte sahnede ”Kara basma iz olur” ve “Eminem” türküleri ile misafirlere müzik ziyafeti verildi.  Ana sınıfı öğrencilerinin dans gösterisi izlemeye değerdi.

            Yılsonu etkinlikleri kapsamında düzenlenen programda ana sınıfı öğrencilerinin İstiklal Marşımızın on kıtasını büyük bir şevkle okumaları ve ardından 10. Yıl Marşını söylemeleri izleyicilerden çok büyük alkış aldı. İngilizce şarkılarını flüt eşliğinde söyleyen öğrencilerin ardından ikinci sınıf öğrencileri damat halayı ile sahneye geldiler.

            Dördüncü sınıf öğrencilerinin kedi rondu, üçüncü sınıf öğrencilerinin dans gösterisi, koro ve devamında skeçler ile Bağlar İlköğretim Okulu’nun hazırladığı yılsonu etkinlikleri muhteşem geçti. Beşinci sınıfların hazırladıkları Yedi bölge Halk oyunları da ilgiyle izlendi.
BAĞLAR İLKÖĞRETİM OKULU BU YIL HEM EĞİTİM-ÖĞRETİMİNİ ÜST SEVİYEYE TAŞIDI HEMDE FİZİKİ YAPISINI YENİLEDİ…
Eğitim ve Öğretimde ortam sağlayıcı bireysel yetenekleri gelişip yönlendirici güven sağlayıcı samimiyeti ve sıcaklığı hissedilen bir eğitim yuvası olarak; başarılardan övünç duyan, geçmişinden geleceği için güç alan ve bulunduğu bölge itibari ile ailelerinden göremedikleri  maddi yardımlara, aracı, manevi destek ve sevgiyi eksik etmeyen  örgütlenmiş, planlı çalışan, vizyonunu gerçekleştirmek için fırsatı değerlendiren, çalışmalarında bilimselliği ve hoş görüyü ön planda tutan bir eğitim kurumu olma misyonu ile çalışan Bağlar İlköğretim Okulu 1994 yılından beri bu yolunda başarılı bir şekilde devam etmektedir.
Yaklaşık 3000 m2 bahçe içinde kurulu olan Bağlar İlköğretim Okulu 4 katlıdır. 12 derslik, 1 öğretmenler odası, 2 idare odası, 2 laboratuar, 1 hizmetli odası, 1 arşiv 1 çok amaçlı salon bulunmaktadır. Isınması kaloriferlerle sağlanmaktadır. Dersliklerde 5 birinci kademe, 6 ikinci kademe, 1 ana sınıfı yer almaktadır.
2 idareci 1 anasınıfı öğretmeni 6 sınıf öğretmeni ve 10 branş öğretmeni olmak üzere 19 kadrolu eğitim çalışanı ve 3 kadrolu hizmetlisi vardır.
İlçemizin Bağlar Mahallesi, Sanayi Mahallesi, Konnebucağı Mahallesi ve Kızılçıbık Mahallesinden 187 öğrenciye, ayrıca taşımalı eğitim sistemi ile de Göktaş Mahallesi, 22 öğrenci, Çay Köyü 9 öğrenci, Akdoğan Köyü 26 öğrenci, ve Yuvalı Köylerine 24 öğrenci eğitim hizmeti vermektedir. Genel okul mevcudu 268 dir.
2011/2012 eğitim öğretim süreci başarılı çalışmaları ile geçmiştir. Sene başında okulun kadrolu branş öğretmenleri öğle aralarında 8. Sınıflara yönelik ücretsiz SBS kursları ve birebir etüt uygulamaları yapmışlardır. Öğrenciler şu  ana kadar da SBS ara değerlendirme sınavlarında başarılı sonuçlar aldılar. Öğrencilerimiz desteklendiğinde başarıları yakaladıklarını görüyoruz.
Bağlar İlköğretim okulu öğrencileri bu yıl, halk oyunları olsun, futbol turnuvasında olsun, deneme sınavlarında, okul içi ve dışı sosyal kültürel faaliyetlerde büyük başarı göstermiş.
İlde ve ilçede yapılan müsabakalara katılım sağlanmış değişik alan ve kategorilerde derece ve başarılar elde edilmiştir. Şiir ve kompozisyon da, Cumhuriyet şiir yarışmasında 3. lük, 10 Kasım Atatürk’ü Anma Haftası Şiir Yarışmasında 1. lik, 24 Kasım Öğretmenler Günü Şiir Yarışmasında 2. lik dereceleri alınmıştır.
Sportif alanda ise Cumhuriyet Bayramı çerçevesinde yapılan kros yarışlarında, Yıldız Kızlar Kategorisinde 1. lik, 2. lik Yıldız Erkekler Kategorisinde 2. lik alınmışdır.
Bağlar İlköğretim Okulu, öğrencilerin başarısının arttırılması ve sosyal bir birey olarak iyi vatandaş, iyi insan, iyi üretici, iyi tüketici ve öğrendiğini yorumlayabilen bireyler olabilmesi için gereken çabayı göstermektedir. Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün dediği gibi ‘Eğitimdir ki bir milleti ya hür bağımsız, şanlı ve yüksek bir topluluk halinde yaşatır ya da milleti esaret ve sefalete terk eder’ O nedenledir ki eğitim bir toplumun geleceğinin şekillendirilmesidir. Güvenli bir gelecek için çocuklarımızın eğitimine önem verilmektedir.
Öğrencilerimizin sosyal etkinliklere katılmaları için teşvik edilmektedir. Öğrencilerin sosyal etkinliklere katılımları için olanakları ölçüsünde imkan sunulmaktadır. Çocuklara bırakılacak en önemli miras, onlara verilen eğitimdir. İyi eğitim verilen çocuklar kendi geleceklerini şekillendirmede en iyisini yapacaklardır. Bağlar İlköğretim okulu eğitimcileri bunu yapmaktadırlar.
Okulla ilgili geçen yıl planlanan, okul çatı örtüsünün değişmesi, kaloriferin  yenilenmesi, lavabo ve tuvaletlerin yenilenmesi, elektrik su tesisatlarının yenilenmesi, çok amaçlı salonun boya ve aydınlatmasının yenilenmesi gerçekleştirilmiş. Okulun musluklarından artık sular sıcak akmaktadır. Okulun dış iç ve dış güvenliği için kamera sistemi kurulmuş, çok amaçlı salona ve sınıflara ses sistemi kurulmuş.
Kısaca Bağlar İlköğretim Okulu, sosyal, kültürel ve sportif etkinlikleri, il ve ilçe çapı yarışmalar, etütleri okulun fiziki yapısını geliştirme ve öğrenci ve öğretmeninin gelişimi ve başarısı ile ilgili yenileşme ve iyileştirmeler sağlanmıştır. Okuldaki çalışan kadrosu ile birlikte, eğitim kalitesini daha ilerilere götürme çabası içinde azimle devam etmektedir.
Mürsel ERBEN









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kurtlar Vadisinin Hamide Ana’sı Eğirdir’de…

Kim Bu Arif Hoca?...

Hakim, Savcı ve Komutana Duygusal ve Güzel Veda...