Eğirdir Anadolu Lisesi, 2011-2012 Eğitim Öğretim yılını tamamlayan 12. sınıf öğrencilerine mezuniyet töreni düzenledi.















Eğirdir Anadolu Lisesi, 2011-2012 Eğitim Öğretim yılını tamamlayan 12. sınıf öğrencilerine mezuniyet töreni düzenledi.
Eğirdir Anadolu Lisesi’nin bu yıl 52 öğrencisinin mezun olduğu mezuniyet törenine Kaymakam Dr. Yalçın Yılmaz, Belediye Başkanı O.Nuri Özmeral, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Süleyman Songül, okul müdürleri, öğretmenler, öğrenci velileri, ve öğrenciler katıldı.
Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk ve aziz şehitlerimiz için saygı duruşu ve İstiklal Marşımızın söylenilmesi ile başlayan mezuniyet töreni Okul Müdürü İsmet Erdal’ın açılış konuşması ile devam etti. İsmet Erdal konuşmasında şunları söyledi: “Sayın Kaymakamım, sayın daire amirleri, değerli veliler, kıymetli meslektaşlarım, sevgili öğrenciler. Bugün burada dört yıldır bizimle birlikte olan sayısız güzellikleri ve onlarca sıkıntıyı birlikte yaşadığımız, birlikte sevinip birlikte üzüldüğümüz gençlerimizi yeni hayatlarına uğurlamak için toplanmış bulunuyoruz. Bu anı bizlerle paylaşan başta ilçe Kaymakamımız olmak üzere herkese şükranlarımı sunuyorum.
Değerli veliler gözünüzün nuru, gönlünüzün süruru, canınız yongası evlatlarınızın hayatlarında önemli bir dönemeci döndükleri bir güne şahitlik ediyorsunuz. Dünyaya gelişleri daha dün gibi. 17-18 sene yıldırım hızıyla geçip gitmiş… Dünkü kundaktaki bebek bugün maşallah birer delikanlı olarak karşımızda. Biliyorum ki sizler için onların başarılarından çok, varlıkları başlı başına mutluluk vesilesi.
Biz dört yıl önce sizlerden aldığımız emaneti layıkıyla koruyup kollayarak sizlere iade ettiğimize inanıyoruz. Bizler gücümüz nispetinde üzerimize düşeni yapmaya çalıştık. Eksiklerimiz, ihmallerimiz olabilir. Dilerim bunlar onların geleceklerine olumsuz yönde tesir edecek derecede değildir. Sizlerden helallik diliyorum. Yavrularınızın mezuniyetini tebrik ediyorum. Gözünüz aydın olsun.
Sevgili öğrenciler, Muhakkak her başlangıç bir sona gebedir. Bugünkü son dününün eseridir. Yarında bugünün üzerine inşa olacak. Dolayısıyla zamanı doğru kullananlar, fırsatlardan yararlananlar, kaynakları israf etmeyenler kazanıyor.
Biz deriz ki düne takılıp kalmayalım. Dünün tecrübesi bugünün birikimiyle harmanlanarak geleceği inşa edecek. Hergün yeni bir başlangıç… Nefes alıp verdiğimiz sürece yapacak çook işimiz var demektir.
Umuyorum ki geçen dört yıl sizin şahsiyet ve mizacınıza göre tesirler bıraktı.
Umuyorum ki dört yıl sizin hayata bakışınıza ve birikiminize çok şeyler kattı.
Yine umuyorum ki buradan aldıklarınız çıkmak üzere olduğunuz zorlu yolculukta işinizi kolaylaştıracak, yolunuzu aydınlatacaktır.
Sevgili öğrenciler, Bilginin çok hızlı el değiştirdiği, her gün  her saat yeniliklerin ve değişimlerin olduğu bir çağda yaşıyoruz. Bu girift zamanlarda donanımlı olan, kaliteli olan yani yetişen ayakta kalıyor., değer kazanıyor. Sizler için tek hedef olmalı: Nerede ve hangi meslekte olursanız olun, en iyisi olmak. Bugün sıradan olana, kalitesi olmayana, yani iyi yetişmeyene prim yok. Onun için sizler iyi yetişmek zorundasınız. İyi yetişmenin de bizce formülü şudur: Anne-baba ocağına bağlılık ve saygı esastır.
Aziz ve milletimizin değerlerini kuşanmak, onlara sadakat göstermek, geliştirip zenginleştirerek geleceğe taşımak öncelikli hedef olmalıdır. Devletinin ve milletinin değerlerini menfaatlerini her türlü çıkar ve endişesinin üstünde tutmak. Çağını doğru okuyacak yeterliliğe sahip, ufku geniş, insani duyarlılıkları gelişmiş birey olabilmek. Mesleki bilgi birikimi çağın ihtiyaçlarına cevap verebilecek zenginlikte olmak. Mesleki ve iş ahlakını vazgeçilmez ilke kabul etmek ve buna sadakat göstermek. En az bir yabancı dili en iyi şekilde konuşabilmek. Bilgi ve iletişim teknolojilerinden en üst seviyede yararlanabilmek. Kafa ve kalp bütünlüğü sağlayabilen birey olabilmek. Hür düşünebilen, düşüncelerini çıkar hesaplarına alet etmemek, doğrunun, haklının ve mağdurun yanında olabilmek. Diyaloğa, tartışmaya ve gelişmeye açık olabilmek. Bunları kazanan insan hem kendine hem de çevresine faydalı insan demektir.
Bizler sizlerden hangi meslekte olursanız olun yarın çevremizde daime kaliteli bireyler olarak görmek istiyoruz. Sizin kaliteniz bu milletin geleceğinin olması demektir.
Mehmet Akif’in dediği gibi;
 İhtiyar amcanı dinler misin oğlum Nevruz
Ne büyük söyle ne çok söyle, yiğit işte gerek
Lafı bol karnı geniş soyları taklit etme
Özü sağlam, sözü sağlam adam ol ırkına çek.
Birer insan olarak bu milletin geleceğine tesir bırakmanızı bekliyoruz. Bizleri mahcup etmeyeceğinize inanıyoruz. Bundan sonra çıkacağınız hayat yolculuğunda yolunuz açık olsun. Sınavda başarılar diliyorum. Rabbim yüzünüzü ak etsin ve sizi her türlü kötülükten, yanlışlardan korusun.
Gözlerinizden öpüyorum. Allah’a emanet olun. Uğurlar ola…”
Açılış konuşmasının ardından 2011-2012 Eğitim öğretim yılı okul birincilerinin ödülleri verildi. Bölüm birincisi Emine Eda Gök’ün plaketini ve hediyesini Belediye Başkanı O. Nuri Özmeral takdim etti. Ardından okul birincisi Asiye Akkulak’ın plaketini ve hediyesini Kaymakam Dr. Yalçın Yılmaz takdim ederek öğrencilere başarılar dilediler.
Eğirdir Anadolu Lisesi okul birincisi Asiye Akkulak, konuşmasını yapmak üzere kürsüye davet edilerek şunları söyledi: “Bugün büyük bir sevinçle hüznü birlikte yaşıyoruz. Çünkü artık, 4 yıldır belki ailemizden daha fazla vakit geçirdiğimiz, kızgınlığı, öfkeyi, nefreti, sevgilerin en güzelini, mutluluğu, gerçek kardeşliği hizzettiğimiz sevgili arkadaşlarımızla vedalaşma zamanı. Ancak bizlerin dostluğu, dünyayı bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar büyük.
                Hayatta bir gayesi olmayan insanlar bir nehir üzerinde akıp giden saman çöplerine benzer; onlar gitmezler, ancak suyun akışına kapılırlar. Ancak bizler nehire saman çöpü değil, büyük bir okyanusa umutlarımızı, amaçlarımızı, hayal gemilerimizi bıraktık. Ve bu gemilere kaptan olup, rüzgara yenilmedik. Bundan sonra da yelkenlerimizi indirmeden, tüm gücümüzle yola devam edeceğiz.
                Hayata gözlerimi açtığım ilk andan beri her zaman yanımda olan, beni destekleyen, sevgi ve emekleriyle beni bugünkü başarılı günlerime getiren, haklarını asla ödeyemeyeceğim anneme ve babama, ulusça geleceğimizin aydınlak yüzü olan biz gençleri yetiştiren değerli öğrentmenlerimize, her türlü sıkıntıyı, sevinci, acısıyla tatlısıyla 4 yıl birlikte omuzladığımız sevgili arkadaşlarıma sonsuz teşekkür ederim.
                Mutluluğu tatmanın tek yolu onu paylaşmaktır. Ben de bu mutluluğumu sizlerle paylaştığım için çok sevinçliyim. Sevgili arkadaşlarım yaşam sınavında hepinize üstün başarılar dilerim. hayallerinizi asla ertelemeyin. Çünkü hayat geç kalanları hiç affetmez.
                Ulu önderimizin dediği gibi; “Dünyada her şey için, medeniyet için, hayat için, başarı için en gerçek yol gösterici ilimdir, fendir. İlim ve fenin dışında yol gösterici aramak gaflettir, cahilliktir, doğru yoldan sapmaktır.”
Asiye Akkulak konuşmasının ardından Yaş kütüğüne okul müdür yardımcısı ile birlikte plakasını çaktı. Daha sonra okul birincisi Asiye Akkulak flama devir teslim töreni ile flamayı 11. Sınıf öğrencisi Yusuf Şentürk’e teslim etti.
Mezuniyet töreninde okula veda konuşmasını yapan Şahika Önal, misafirleri kimi zaman hüzünlendirdi kimi zaman güldürdü. Sınıf öğretmenlerin plaket verilmesi ile devam eden program öğrencilerin hazırladıkları müzik şöleni ve slayt gösterileri ile devam etti. Öğrenciler tarafından sahneye davet edilen öğretmenlere okul başkanı tarafından çiçek takdim etti.
2011-2012 Eğitim Öğretim yılı mezuniyet töreni programı öğrencilere diploma verilmesinin ardından kep atma ile sona erdi.










Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kurtlar Vadisinin Hamide Ana’sı Eğirdir’de…

Kim Bu Arif Hoca?...

Hakim, Savcı ve Komutana Duygusal ve Güzel Veda...