Milli Eğitim Müdürü Yılmaz BOZTOPRAK'tan Açıklama


EĞİRDİR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNÜN
4+4+4 Eğitim Öğretim Uygulaması ve Okul Öncesi Eğitime dair
 kamuoyu ve veli bilgilendirmesidir.
            Kamuoyunda 4+4+4 olarak bilinen 6287 sayılı ilköğretim ve eğitim kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun hükümleri gereğince ilkokula başlama yaşı 66 ay olmuştur.
İlköğretim kurumları yönetmeliğinin  15. Maddesi gereğince” İlkokulların birinci sınıfına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 66 ayını dolduran çocukların kaydı yapılır. Gelişim yönünden ilkokula hazır olduğu anlaşılan 60-66 ay arası çocuklardan, velisinin yazılı isteği bulunanlar da ilkokul birinci sınıfa kaydedilir.
Yaşça kayıt hakkını elde eden, ancak bedenen veya zihnen yeterince gelişmemiş olup okula uyum sağlayamayan 66 ay ve üzeri çocuklar da kasım ayı sonuna kadar sağlık kurumlarından verilen bedenen veya zihnen gelişmemiş tıbbi tanılı rapor üzerine okul öncesi eğitime yönlendirilebilir veya kayıtları bir yıl ertelenebilir.”
Hükmü gereği Mecburi ilköğretim çağına giren 66 aylık çocuklar ikametlerine en yakın ilkokula yerleştirilmiştir. Velilerimiz Bakanlığımızın http://www.meb.gov.tr  internet adresinde yer alan çocuklarının T.C. kimlik numaralarını yazarak, yerleştirildiği okulu ve okulun iletişim bilgilerini öğrenebileceklerdir.
 60-66 aylık  (Doğum tarihleri  Nisan-Eylül 2007) ayları arasında doğan çocuklar bulunan çocuklar da ikametlerine uygun ilkokullara geçici olarak yerleştirilmişlerdir. Bu yaş grubundaki çocuğunu birinci sınıfa göndermek isteyen velilerimizin okula yazılı istekte bulunmaları okula kesin kayıtları için yeterli olacaktır.
Yerleştirmeden sonra görev yeri değişen kamu görevlileri ile ikameti değişen vatandaşlarımızın çocuklarının birinci sınıfa kaydı, yeni adresiyle uyumlu okula sistem tarafından yapılacaktır. Ancak eski okula kesin kayıt yapılan çocukların adresi değiştikten sonraki yeni adresine uyumlu okula nakli, e-okulda nakiller açıldığında yapılacaktır. Gerçeğe aykırı beyanda bulunarak adresi ve okulu değişen öğrencilerin tespiti halinde adreslerine uygun okullara kayıtları ve nakillerinin yapılması sağlanacaktır.
Resmî ilkokul ve ortaokullara ara sınıflardan öğrenci nakilleri Ağustos ayı içerisinde açılacak olup, özel okullara, konservatuarlara ve imam hatip ortaokullarına kayıt ve nakillerde adres kontrolü yapılmadığından e-okul işlemleri açıldığında okul yöneticileri tarafından süresi içinde kayıt ve nakiller yapılabilecektir.


OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE OKULLAŞMA ORANI ARTIRILMALIDIR.
            İlgili kanun değişikliği ile beraber okul öncesi eğitim kurumlarımızda da birtakım değişiklikler söz konusu olacaktır. Daha önce 36-72 aylık çocuklara hem anaokulu hem de ana sınıfı eğitimi veren okul öncesi eğitim kurumlarımız artık 37-66 aylık çocuklarımıza eğitim öğretim hizmeti verebileceklerdir.
            Burada vatandaşlarımızın dikkat etmesi gereken husus şudur:  okul öncesi eğitime gidecek çocuklarımızın 1 yıl erken okul öncesi eğitime başlamaları söz konusu olacaktır. Dolayısıyla çocuğunu 5-6 yaş döneminde okul öncesine gönderen vatandaşlarımız artık 4-5 yaş döneminde çocuklarını herhangi bir anaokuluna veya ana sınıfına kaydettirmek durumundadırlar. Bu şekilde okul öncesi eğitim kurumuna kaydettirilmeyen çocuklarımız yaş hesabından dolayı sürpriz bir şekilde  kayıtlarını ilkokulda bulabilirler. Bu noktada velilerimiz hassas olmalı ve çocuklarını olabildiğince erken yaşta okul öncesi eğitim kurumlarına kaydettirmelidirler.
            Çocuklarımızı okul öncesi eğitim kurumlarına ne kadar önce gönderebilirsek o kadar erken eğitilmeye başlayacak okul hayatına ve sosyal hayata daha rahat hazırlanacaktır. Ülkemizde ve dünya çapında yer edinmiş isim bırakmış ilim insanları , alim kişiler ve devlet adamları eğitim hayatına erken yaşlarda başlamış,alması gereken eğitimleri alarak ilmi çalışmalarda ve devlet yönetiminde mesuliyet almışlardır.
Son 10 yılda okul öncesi eğitimdeki okullaşma oranlarının sürekli yükseldiği gözlenmektedir. İlimiz  ve ilçemiz de bu durumdan iyi yönde etkilenmiştir. Bizim arzumuz bu oranları daha yukarı çekmek  Okul öncesi eğitime giden öğrenci sayısını artırarak çocuklarımızla daha erken yaşta tanışmaktır.
           
İlçe merkezimizde 3 Tane Gökçe höyük kasabasında 1 olmak üzere 4 bağımsız Anaokulumuz bulunmaktadır. Bununla beraber bünyesinde ana sınıfı bulunan 4 tane de ilköğretim okulumuz ve ayrıca Eğirdir Kız Teknik ve Meslek Lisesi bünyesinde de Uygulama Anaokulumuz mevcuttur.
İlçe merkezinde Gül Pembe , Dündar Bey ve Tomurcuklar Anaokulu,
İrfan Kaynak İÖO, Muazzez Yaşar Şapçı İÖO, Bağlar İÖO ve Mustafa Çetinkaya İÖO. Okulları bünyesinde ana sınıfı ,
Kız Meslek Lisesi bünyesinde de Uygulama ana okulu adlarıyla hizmet vermektedirler.
Okul öncesi eğitim yaşı gelmiş öğrencilerimizi ve siz sayın velilerimizi tanışmak için okullarımıza bekliyoruz.

                                                                                              Yılmaz BOZTOPRAK
                                                                                            İlçe Milli Eğitim Müdürü


                                             

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kurtlar Vadisinin Hamide Ana’sı Eğirdir’de…

Kim Bu Arif Hoca?...

Hakim, Savcı ve Komutana Duygusal ve Güzel Veda...