DOĞRULACAKSAN ALLAH’A YÖNEL DE DOĞRUL







Bazen Pisa kulesi gelir aklıma. Bazen dünyanın ekseni. İkisi de eğiktir biraz.Ha düştü ha düşecek hissi verir insana. Belki pek farkında olmuyoruz ama biz de bu eğik nesnelere benzemiyor muyuz ? En güçlü , en varlıklı , en şanlı, en iktidar sahibi olduğumuz zaman bile ha düştü ha düşecek korkusu, en azından endişesini yaşamıyor muyuz ? 
Sıkıntılar, hafakanlar, bunalımlar, depresyonlar, hastalıklar bir Pisa Kulesine çevirmiyor mu bizi. Çoğu kez o zamanlarda bir destek ararız. Yine çoğu zaman aklımıza ilk gelen arkadaş ,eş dost-ana baba olur. Bazen Bankadan alınan bir kredi, bazen loto, piyango, kazı kazan da olabilir ardından koşup yardım beklediğimiz. Yeter ki şöyle belimizi bir doğrultalım. 
Kuran ise bizden bir şey istiyor. Önce ve hemen seni yarada
n Allah’ı bir hatırla. Belini yaratan Allah senin belini doğrultamaz mı. Niye en son Yaradan aklımıza gelir. Çünkü banka krediyi beş dakikada verir. Ve ne acıdır ki biz Allah’ı da kredi veren banka gibi istiyoruz. Yoksa ilk aklımıza gelen Allah olurdu. Bu düşünce beni çok korkutuyor. Allah’ın öfkesinden korkuyorum. Ama sayısız yıllardır o yüce yaradanın bizi nasıl yok etmeyip affını merhametini yaydığını da görüyor, ferahlıyorum.Diyorum ki ; Doğrulacaksam yalnız Allah’a yönelip doğrulurum.Yetmez İsmail yetmez, hep söyle, yine söyle…

Bu düşünceler inşirah suresinin 8. ayetini okuyunca oluşuverdi.

İnşirah 8- Ve yalnız Rabbine yönelip doğrul!





Özcan İŞLER





















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kurtlar Vadisinin Hamide Ana’sı Eğirdir’de…

Kim Bu Arif Hoca?...

Hakim, Savcı ve Komutana Duygusal ve Güzel Veda...