Eğirdir Çetinkaya’da İlköğretim Haftası Kutlandı…




Eğirdir çetinkaya ilköğretim okulu 17.09.2012 Yılmaz BOZTOPRAK çetinkaya ana sınıflar melisa öcal ve rana Eğirdir çetinkaya öğrencilerinden şiirler Kemal ERBEN Celal KASAP



       Çetinkaya’da  İlköğretim Haftası Kutlandı…

2012-2013 Eğitim ve Öğretim yılının başlaması nedeniyle İlçemiz Yazla Mahallesinde bulunan Mustafa Çetinkaya İlköğretim Okulunda İlköğretim Haftası kutlaması gerçekleşti.
Programa Kaymakamımız Dr. Yalçın YILMAZ, Belediye Başkanı Osman Nuri ÖZMERAL, Emniyet Müdürümüz Yahya Murat YAVUZ, Jandarma Komutanımız Yüzbaşı Ali DEMİR, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Yılmaz BOZTOPRAK, Daire Müdürleri, Siyasi Parti İlçe Başkanları, Sivil Toplum Örgütleri  Temsilcileri,  öğrenci velileri ve öğrenciler katıldı.
Okul Müdürü Yaşar ÇETİN ve Okul Müdür Yardımcısı Ercan ÖÇAL program için gereken hazırlıkları günler öncesinden yaptılar.
Saygı Duruşu ve İstiklal Marşımızın okunmasının ardından öğrenci andı okundu.
Okul Müdürü Yaşar ÇETİN yaptığı konuşmada ‘2012-2013 Eğitim ve öğretim yılının başladığı bu ilk günde İlköğretim Haftası nedeniyle başta sayın Kaymakamım ve siz değerli misafirleri okulumuzda görmenin sevinci ve mutluluğu içinde hepinize hoş geldiniz der, saygılar sunarım. Ayrıca bu eğitim ve öğretim yılının tüm Milli Eğitim camiasına ve milletimize hayırlı olmasını dilerim.
Bugün ülkemizin dört bir yanında olduğu gibi ilçemizde dolayısıyla okulumuzda da büyük bir sevinç ve mutluluk içinde 2012-2013 Eğitim ve öğretim yılına başlamış bulunuyoruz. Bu nedenle sevinçliyiz, mutluyuz bi o kadar da heyecanlıyız. Dileğim şu an yaşanan sevincin ve heyecanın bugünle sınırlı olmayıp eğitim öğretim yılının sonuna kadar sürmesidir. Bugün itibariyle okulumuzun ilkokul kısmında 133 ortaokul kısmında 152 olmak üzere toplam 285 öğrencimiz bulunmaktadır. Okulumuzun fiziki kapasitesi mevcut öğrencilerimizi barındıracak genişlikte olup sınıf ihtiyacımız yoktur. Sınıf mevcutlarımız 25-30 civarındadır. En kalabalık sınıfımız 33 mevcutla 1/A ve 4/A sınıflarımızdır. Öğretmen ihtiyacımız yoktur. Şuan itibariyle okulumuzda geçici görevlendirmeler hariç değişik branşlarda 9 öğretmenimiz bulunmaktadır. Bu öğretmen kadromuzla bu eğitim ve öğretim yılının geçen yıllara göre daha sağlıklı ve daha başarılı geçeceğine olan inancım tamdır.
Bu dilek temennilerle hepinize teşekkür eder saygılar sunarım’ dedi.
İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Yılmaz BOZTOPRAK ise yaptığı konuşmada; ‘Değerli Eğitim Yöneticisi ve Öğretmen arkadaşlarım, Sevgili Öğrenciler; Saygıdeğer Veliler;
Bugün ülkemizin dört bir yanında olduğu gibi ilçemizde de büyük bir sevinç ve mutluluk içinde 2012–2013 Eğitim-Öğretim yılına başlamanın coşkusu ve heyecanı içerisindeyiz.
Kuşkusuz eğitim; üzerinde titizlikle durulması ve her şeyden fazla sahiplenilmesi gereken, kararlılık ve süreklilik isteyen  uğraş dolu bir süreçtir.
Bu noktada “İnsan olma, millet olma davası” olarak benimsediğimiz ilköğretim davası süreci, Atatürk’ün bize gösterdiği çağdaş medeniyete ulaşma ülkümüzün temelidir. Bu temel, eğitimin ilk ve en önemli basamağıdır. Ne kadar sağlam atılırsa o kadar güvenilir ve o kadar ümit vaat eder olacaktır.
Bu nedenle; öğrencilerimizin daha çok çalışması, bilgiyi sorgulamaları, teknolojiyi iyi kullanmaları. öğretmenlerimizin bilgiyi aktaran değil, bilgiye ulaşma yollarını sunan, çocuklarımızı hayata hazırlayan rehberler olmaları, velilerimizin ise her alanda evlatlarına verdiği desteklerle aslında 21. yüzyıl Türkiye’sini desteklediklerinin idrakinde olmaları gerekmektedir.
İçinde bulunduğumuz 21. yüzyılın en büyük gücü, tartışmasız “bilgi”dir. Bilgiye ulaşmak için özellikle son yıllarda ülkemizde eğitim ve öğretimin her alanında reform çalışmaları yapılmakta, birçok eğitim projesi hızla uygulamaya koyulmaktadır. Bakanlığımız bütün okullarımızı teknoloji sınıflarıyla donatarak öğrencilerimizi bilgisayar ve internetle tanıştırmış öğrencilerimizin bilgi donanımını desteklemek amacıyla  Orta okullar için VİTAMİN; liselerimiz için FATİH projelerini hayata geçirmiştir. Okul çağı dışına çıkmış ve eğitim imkanlarından yeterince yararlanamayan;
Özellikle Engelli vatandaşlarımızın eğitimi için Cumhurbaşkanımızın eşleri Sayın Hayrünnisa GÜL Hanımefendi’nin himayelerinde başlatılan “Eğitim Her Engeli Aşar” Kampanyası ve Ülkemizde okuma-yazma bilmeyen anne ile okula gönderilmeyen kız çocuğu kalmaması için Başbakanımızın eşleri Sayın Emine ERDOĞAN Hanımefendi’nin himayelerinde başlatılan ”Ana-Kız Okuldayız” projesi ile on binlerce insanımızın yeniden eğitimle buluşarak topluma kazandırılması sağlanmıştır.
Bu noktadan hareketle günümüz Türkiye’sinde en üst düzeyde bir eğitim seferberliğinin devam ettiğini söyleyebiliriz. Bu ve diğer projeler Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin eğitim hedeflerine ulaşması için atılmış büyük adımlardır.
Bu hedeflere ulaşabilmek için hepimizin sorumlulukları ve yapacakları vardır!
Görevlerimizin bilincinde olarak yeni eğitim-öğretim yılına başlıyoruz, toplumun eğitime katılımını artırmada, öğretimde farkındalık oluşturmada hepimize büyük sorumluluk düşmektedir.
Herkesin eğitim için yapabileceği bir şey vardır. “ sözünden yola çıkarak, Veli, öğretmen ve okul yönetimi iş birliğini tam olarak sağlamak Eğitim/öğretimde başarının en önemli hazırlayıcısıdır.
Değerli öğretmenlerimiz ve eğitim yöneticilerimiz, amacımız; geleceğimiz olan öğrencilerimizi, Türk Milli Eğitiminin genel amacı doğrultusunda ve en iyi şekilde yetiştirmektir. Bunu sağlamak için sizlerle birlikte yeni gelişmeleri dikkate alarak var gücümüzle çalışacağız.
Çevreyle iç içe, toplumla bütünleşmiş, değişim ve gelişime açık eğitim yuvaları olarak         2012–2013 eğitim-öğretim yılını hep birlikte başarıyla tamamlayacağımız noktasında sizlere olan inancımız ve güvenimiz tamdır.
Kamuoyunda  4+4+4 diye bilinen yeni eğitim sistemi bu eğitim öğretim yılından başlayarak uygulanacaktır. Epeyce tartışılan bu konunun Eğirdir imizde  sorunlar yaratmaması için bizler gereken tedbirlerimizi aldık. 10 Eylül de ana sınıfı ve 1. sınıf öğrencilerimiz sorunsuz bir şekilde başlangıç yaptı,  Kısa bir zaman içinde bu sistemin bütün unsurları yeni duruma adapte olacaktır kanaatindeyim,
Yeni Eğitim-öğretim yılının başlaması nedeniyle Eğirdir  Eğitim ailesine yeni eğitim ve öğretim yılında başarılı çalışmalar dilerken, değerli öğretmenlerimizin, sevgili öğrencilerimizin ve sayın velilerimizin sevincine, heyecanına yürekten katılıyor, Eğitim kalitesinin ve başarının arttırılması için çaba gösteren ve bizden desteğini hiç esirgemeyen Başta sayın Kaymakamımız olmak üzere Eğirdir İlçe Belediye başkanı ve Belde başkanlarımıza, ilgili kurum ve kuruluşlara teşekkür ediyor,saygılarımı sunuyorum.
 Yeni öğretim yılı hepimize hayırlı olsun…’ dedi.
Belediye Başkanı Osman Nuri ÖZMERAL ve Kaymakam Dr. Yalçın YILMAZ’da günün anlam ve önemine binaen birer konuşma yaptılar. Şarkı, şiir, Halk Oyunları gösterilerinin ardından Protokol’e öğretmenler odasında ikramın ardından program son buldu.

Kemal ERBEN





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kurtlar Vadisinin Hamide Ana’sı Eğirdir’de…

Kim Bu Arif Hoca?...

Hakim, Savcı ve Komutana Duygusal ve Güzel Veda...